یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
زنان مقاومت

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در حمایت از لبنان گفت: دشمن از یک طرف به لبنان خسارت وارد کرده است و از طرف دیگر هزاران برابر تخریب جانی و مالی، تخریب ذهنی می‌کند و با دروغ‌پردازی های مختلف، مظلوم نمایی می‌کند یا خودش را پیروز میدان نشان می‌دهد و یأس و ناامیدی را به جامعه ما تزریق می‌کند.

مرضیه عاصی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: رهبر حکیم و فرزانه مان در پیامی که در باره قضایای اخیر لبنان بود، فرمودند «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»(۷ مهر ۱۴۰۳). ایشان حکم دادهاند که بر ما فرض است که به لبنان کمک کنیم، اینک تکلیف ما چیست؟

جهاد تبیین

وی با تاکید بر جهاد تبیین بیان کرد: اولین وظیفه ما این است که قضیه لبنان و اسرائیل را تا سرحد ممکن تبیین کنیم، چون دشمن از یک طرف به لبنان خسارت وارد کرده است و از طرف دیگر هزاران برابر تخریب جانی و مالی، تخریب ذهنی می‌کند و با دروغ‌پردازی های مختلف، مظلوم نمایی می‌کند یا خودش را پیروز میدان نشان می‌دهد و یأس و ناامیدی را به جامعه ما تزریق می‌کند.

پژوهشگر حوزوی اضافه کرد: بنابراین تا جایی که امکان دارد، باید تبیین کنیم تا مسئله برای همه مردم روشن شود که قضیه از چه قرار است. پاسخ به شبهات در این روزهای جنگ، خیلی مهم است. در صورت امکان به مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، هیئت‌ها، مساجد و حتی روضه های خانگی برویم و وضعیت را تشریح کنیم.

وی ادامه داد: در فضای مجازی، با هدف تقویت روحیه جهادی تولید محتوا کنیم و در انتشار محتواها کوشا باشیم تا چهره دشمنان و منافقین را بدون ترس و وحشت برای مردم آشکار کنیم.

کمک مالی

عاصی اظهار کرد: در این روزها واقعا مشکل مالی وجود دارد و جبهه خیلی سختی را در پیش رو داریم به همین خاطر تا می‌توانیم پول یا طلا را برای کمک به لبنان و جبهه حق علیه باطل بدهیم و آخرت‌ خودمان را تضمین کنیم. ما این وضعیت را یکبار در زمان دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم و نتیجه مطلوب آن را دیده‌ایم و از کمک به جبهه‌های حق علیه باطل لذت می‌بریم و می‌دانیم که پیروزی نهایی با حزب خداست.

تهیه پوشاک زمستانه

وی اضافه کرد: فصل پاییز است و زمستان را در پیش داریم، برای کودکان آواره‌ای که هیچ سرپناهی ندارند و حداکثر سرپناه آن‌ها یک چادر است، تدبیری بیندیشیم که آن‌ها را از سرمای سوزان زمستان نجات بدهیم تا کودکان و پیران از مرگ نجات پیدا کنند، برای این کار می‌توانیم کارگاه های ساده و کوچک بافندگی راه بیندازیم و شال، کلاه و لباس های بافتنی تهیه کنیم و به لبنان ارسال نماییم.

نویسنده حوزوی گفت: برای ایجاد چنین کارگاه ساده‌ای فقط به نیروی انسانی و کاموا و میل بافتنی و پشتکار بافندگان نیاز است که در این صورت بعد از چند روز صدها شال، کلاه و لباس بافته می‌شود.

انجام وظیفه اخلاقی

وی یادآور شد: به تبعیت از امر رهبر معظم انقلاب، جامعه را به صبر بر مصائب، صبر در جنگ و جهاد دعوت کنیم و روشن کنیم که لازمه جهاد اتکا به خدا و تبعیت از رهبری است، نه یک قدم عقب تر از رهبر و نه یک قدم جلوتر از ایشان. هیچ وقت برای او تعیین تکلیف نکنیم. از طرفی هیچ گاه نیروهای مسلح مجاهد را تخریب نکنیم و حفظ وحدت، انسجام درون گفتمانی و البته مطالبه اخلاقی و قانونی برای انتقام در صورت باز بودن دست نیروهای مسلح برای اقدام را داشته باشیم.

عاصی با اشاره به اینکه نباید به شایعات توجه نکنیم، گفت: همدیگر ر ا تخریب نکنیم و از همه مهم‌تر دعای خالصانه و با دل شکسته و حالت اضطرار و اظهار عجز در مقابل حضرت ربوبیت برای نجات دنیا از ظلم و ستم به دست مبارک حضرت بقیه الله الاعظم را فراموش نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha